Monday, January 5, 2009

Nagu naine oleks kodus






„Nagu naine oleks kodus“

Mari-Liis Roos – külalisena bändist Lamp
Maria Hansar – külalisena bändist Ljudmilla & The Joy Tears
Liina Vahtrik – külalisena bändist Ljudmilla & The Joy Tears
Katrin Essenson – külalisena bändidest The Moustache, Force Majeure ja Ljudmilla & The Joy Tears
Liina Keevallik – külalisena bändidest Force Majeure ja Big Bäng
Klaire Kolmann – külalisena bändist Force Majeure

Kirju daamide seltskond plaanib salvestada oma uhiuue plaadi tarvis ka uhiuue muusikavideo. LokaalRaadio käis nendega lähemalt tutvumas.

Olete seni teinud... kõike muud... Mis sundis teid veel selles eas mikrofoni haarama?

Vahtrik: Essekas käskis.
Roos: No aga selline iga on just parim ju. Mikrofoni haaramiseks või ükskõik milleks muuks, mida oled teinud seni või mitte kunagi.
Hansar: Kui ma noor olin, siis mikrofone veel ei olnud. Haarasin esimesest võimalusest.
Kolmann: Sel korral juhtus nii, et helilooming leidis minu.
Keevallik: Vastupandamatu tung valjuhääldajate järele. Olen eluaeg pidanud endast targematele kõrva sosistama (ameti veidrused…). Nüüd, mikrofoniga, on teine tera, kõik on ilusti kosta!
Essenson: Mis mikrofon…? Kui juba, siis tahan veelgi rohkem. Kitarr on minu jaoks märksa võimsam pill. Aga, mis te selle sobiva ea all täpsemalt silmas peate? Et keskiga või? Numbreid silmas pidades pole ju veel isegi poolele teelegi jõudnud. Kes mind keelata saab …olemast näiteks vana rokipeer. Ma ise naeran ikka kõige viimasena, kui mu mälu mind ei peta.

Kuidas teie eas ja nii erinevate isiksustega bändis läbisaamine on?

Vahtrik: Mina ei tea midagi.
Roos: Suurepärane. Arvatavasti just tänu meie eale ja erinevusele.
Hansar: Iga on alla 35-aastaste probleem.
Kolmann: Ma parem sellele küsimusele ei vastaks.
Keevallik: Eks ta keeruline on. Kellelgi ei ole enam aega, ja kui on, siis tahetakse ennast ju ruttu välja elada, muude toimetamiste vahel… Ja teiste kuulamisele eriti aega ei jää. Lahendasime selle olukorra labase tehnilise nipiga: võtsime monitorid ära, et teiste hääli ikka ka kuulataks. Eriti keerulistel juhtudel panime isegi klapid pähe, et ehholaaliat (s.t. oma hääle kaja nautimist) vältida. Tulemus oli hea. Tegelikult ju kõik kenad inimesed, nii et kurta ei saa, ja lõppkokkuvõttes on arusaadav, et nokkimisi tuleb ikka ette.
Mis easse puutub, tõsi, ega seda endisaegset särtsu enam ei ole, aga ma arvan, et selle plaadi puhul tuleb see isegi kasuks, sest nii on ausam ja publik paistab ka väsinud.
Essenson: Siin oleks vist vaja mainida, mis õhkkond meil valitseb… Atmosfäär on ärev, teinekord suisa pöörane, mis mõnikord mõjub vabastavalt või isegi lunastavalt. Eks ta lihtsam on, kui igal ühel oma pill. Samas kui keegi tahab teise pillil mängida, lähevad egopurikad teinekord kaklema. Peale kaklusi on aga õhk jälle märgatavalt puhtam. Ja, mis põhiline, et kui toimub kontsert või mõni muu ülesastumine, on senimaani ikka kõik kohale tulnud.

Mida see teie elus muutnud on?

Vahtrik: (vaatab lakke)
Roos: Kõike ja mitte midagi.
Hansar: Mitte midagi. Endiselt omaette ei ümise, ainult koos teistega.
Kolmann: Uudishimu, mis toimub stuudiote suletud uste taga, sai vaigistatud.
Keevallik: Uhkeks olen läinud, muud seni midagi.
Essenson: Näiteks, kui ennevanasti olin kohustuslikus korras koorilaulja, siis nüüd on mul vabatahtlikult võetud soolod. Miski areng on ju märgatav.


Kas keegi teist tahab muusikuna kuulsaks ka saada?

Vahtrik: Ha-ha!
Roos: Paha ju ei teeks, aga kui ka ei saa, siis lusikat vast kohe ikka nurka ei viska.
Hansar: Tahaks lihtsalt kuulus olla.
Kolmann: Pigem ei. (Või siis jah. Tahaks välismaale saada.)
Keevallik: Ikka, siis saab hinda kruvida. Kuulus on ju kallis! Kallid kuulsad, tehke ruumi!
Essenson: Kui kuulsus võrdub raha, siis rikkaliku töö eest võtan raha meelsasti vastu.

Kes on teie eeskujud muusikataevas?

Vahtrik: (naerab)
Roos: Ei taha kedagi piinlikku olukorda panna, seega jätan nimed mainimata.
Hansar: Pipi ja Buratino.
Kolmann: Kõik säravad tähed. Jah just, kõik.
Keevallik: Verdi, Liina Vahtrik jt.
Essenson: Jälle need eeskuju jutud. No ei ole eeskujulik inimene. Aga neid on palju, kes mulle huvi pakuvad, et mida nad teevad ja kuidas neil läheb ja kuidas nad mõjuvad: Stereo Total, Alla Pugatšova, Chicks on Speed, Depeche Mode, Bob Dylan, The Residents, Arcade Fire, Arvo Pärt, Diamanda Galas, The Moldy Peaches… ja paljud teised.


No comments:

Post a Comment